Grah

Grah je mahunarka visoke energetske vrijednosti, bogata gotovo svim esencijalnim aminokiselinama. Snižava holesterol i trigliceride. Preporučuje se osobama sa kardiovaskularnim bolestima.

Grah je najpoznatija mahunarka. Nijedna povrtlarska kultura, osim krompira nije razvila toliko vrsta i varijacija kao grah. Širom svijeta se koristi na mnogo različitih načina. Ovu mahunarku su prvo uzgajali američki Indijanci, i tek je u šesnaestom vijeku donesena u Europu, zajedno s krompirom i kukuruzom. Na Istoku, neke uzgojene vrste su toliko velike da se direktno pripremaju kao mali odresci, koji su svojim okusom i izgledom veoma sliče mesu. Kod nas postoje mnogobrojne bijele i obojene sorte eliptičnog, ovalnog i bubrežastog oblika. Grah je biljka visoke energetske vrijednosti, bogata gotovo svim esencijalnim aminokiselinama. Sadrži dosta lecitina, te mnoge minerale N, K, Ca, Fe, P, Mg, Zn i Na. Nije naročito bogat vitaminima pa se zato u obrocima uglavnom kombinira s povrćem. Klijanjem se povećava količina vitamina u grahu, naročito vitamina E i C.

Sušenjem zrno ne gubi svoje hranjive sastojke, lako se čuva i lako transportuje. Novija istraživanja su pokazala da grah snižava holesterol i trigliceride u krvi, tako da se preporučuje osobama s aterosklerozom i njenim posljedicama, naročito s kardiovaskularnim bolestima. Nekim osobama, naročito onima s poremećenom probavom, grah može biti "preteška" namirnica, i njima se preporučuje da probaju koristiti pasirani grah u kojemu se uglavno odvoji ljuska bogata pektinom, te da jelima od graha dodaju kombu algu tokom kuhanja  kao i začine koji smanjuju nadimanje (kim, mažuran, timijan).

U ponudi:

Grah bijeli, crni, crveni, domaći šareni grah, grah smeđi (borlotti) u limenci 400g.