Žitarice

  • Riža

    Smeđa riža je najuravnoteženija među integralnim žitaricama. Po veličini zrna, obliku, sastavu i odnosu ugljikohidrata, masti i bjelančevina je u sredini spektra osnovnih žitarica.

  • Proso

    Proso je žitarica okruglog i kompaktnog zrna najpogodnija za jelo u kasno ljeto i jesen. Kao lijek dobro je za trbuh, slezinu i gušteraču.

  • Amarant

    Amarant ima izuzetnu hranjivu vrijednost zbog visokog udjela bjelančevina, ugljikohidrata, vitamina B1 i E te minerala. Za razliku od većine žitarica ne sadrži gluten.

  • Quinoa

    Quinoa ima više proteina od nekih žitarica (13.1g/100g u odnosu na 10.6g/100g kod ječma, 11g/100g kod prosa), a u količini amino-kiselina može se mjeriti sa sojom.

  • Ječam

    Ječam se lako probavlja i kao i ostale žitarice bogat je vitaminima B kompleksa. Daje lagani hladeći efekat naročito ljeti. Bogat je nezasićenim masnim kiselinama što doprinosi snižavanju holesterola u krvi.

  • Zob

    Zob ima više masti od drugih žitarica i daje topliju energiju. Kuha se na meko i popularna je kao jutarnja kaša za djecu kao i one koji rade fizički posao.

  • Raž

    Raž je je žitarica bogata mineralima, naročito kalijem, fosforom i magnezijem, te kao i ostale žitarice sadrži vitamine B kompleksa i vitamin E.

  • Pšenica

    Danas je pšenica kultivisana širom svijeta i nadmašuje rižu kao glavnu žitaricu. Prema knjizi Klasična interna medicina Žutog cara pšenica je dobra za oporavljanje jetre.

  • Bulghur

    Bulghur je specijalno pripremljena, drobljena, djelimično kuhana i sušena pšenica. Može se tretirati kao polugotovo jelo.