Do-In

Do-In je svojim pristupom srodan Shiatsu-u, vještini rada na tijelu kojom se također teži uspostavljanju protoka qi-ja (chi- životna energija), pa je tako vježbanje Do-Ina najbliže pružanju Shiatsu tretmana samome sebi.

Do-In

Uvod - Dr. Ismeta Ćorić:

Koliko sjedimo stolice ćemo početi doživljavati kao dio tijela. Uslovi radnog mjesta često nas  tjeraju da satima sjedimo. Opterećenje kičme u sjedećem položaju je za 50% veće nego dok stojimo i to je u današnje vrijeme  jedan od ključnih problema sa zdravljem. Iako se o ovom problemu dosta govori mi smo i dalje zarobljeni u kancelariji, kući, kafiću....... Tek kad osjetimo bol, najčešće u vratnom ili lumbalnom dijelu kičme, sjetimo se da je krajnje vrijeme da se nešto preduzme.

Pokrenimo se, pobijedimo svoju lijenost  i odlučimo se za neku vrstu vježbi i rekreacije.  Zgodna sprava je npr. steper koji  ne zahtijeva veliki prostor. Možete ga držati i u kancelariji ispod radnog stola. Svakih par sati jednostavno ga izvucite i ''stepujte'' uz otvoren prozor.  Možda će vas kolege isprva čudno gledati, ali vjerujte mi, brzo će se početi raspitivati gdje ste ga kupili. Ako ste od onih koje nije briga za komentare probajte za radnim stolom sjediti na lopti za pilates. Tajna je u mikro  pokretima  koje vrše mišići kičme da bi našli ravnotežu, a koje mi i ne osjetimo.

Međutim, naša prava namjera ovom prilikom je da vam predstavimo Do-In i od srca vam predložimo da ga vježbate.  Za  Do-In  vam ne trebaju nikakvi rekviziti!

Fotogalerija

Kolijevka Do-In-a je Daleki Istok, ali ga danas vježba sve više ljudi i na Zapadu.  Sistem Do-In podrazumijeva opšte vježbe, dnevne vježbe, posebne vježbe i dnevne duhovne vježbe. Potiču iz Šin-Sen-Do, drevnog umijeća dugovječnosti i podmlađivanja za fizički, mentalni i duhovni razvoj. Među različitim Ši-Sen-Do vještinama Do-In  je jedna od najjednostavnijih. Ova vježbe  na različite načine utiču na energetske tokove duž meridijana dovodeći do harmonizacije elektromagnetnih tokova meridijana.

Ciljanim vježbama, vodeći računa o dobu dana i godišnjem dobu, samomasažom, stimulacijom određenih tačaka i položajima tijela, uz određene tehnike disanja, poboljšavamo vitalnost i dobivamo osjećaj unutrašnjeg mira.  Ali i važnije, razvijamo svjesnost i sposobnost sjećanja i tumačenja energije u sebi i oko sebe, iz čega proizilazi učenje o tome kako postizati unutrašnji sklad i tako podržavati svoje zdravlje.


Vježbati Do-In ne zahtijeva rekvizite niti posebno napornu aktivnost kao npr. kod joge. Može se vježbati kod kuće ili u prirodi, u grupi ili nasamo.  Do-In je svojim pristupom i namjerom srodan Shiatsu-u, vještini rada na tijelu kojom se također teži uspostavljanju protoka qi-ja (chi- životna energija), pa je tako vježbanje Do-Ina najbliže pružanju Shiatsu tretmana samome sebi.

Smatra se da su iz Do-Ina potekli svi kasniji oblici tjelesnih vježbi. A Do-In kakav poznajemo danas zapadnom je svijetu predstavio Michio Kushi, učitelj i autoritet s područja makrobiotičkog načina življenja. Na našim prostorima ga je 80-ih godina predstavio Zlatko Pejić, u sklopu pionirskog rada u području prirodnih stilova življenja.