04.09.2013.

Kasno ljeto i jesen

Savjeti za uravnoteženu ishranu tokom kasnog ljeta i jeseni, koje namirnice izbjegavati, a koje potencirati, na koje organe obratiti pažnju i ukusni jesenji recept.

Kasno ljeto

Iz proljeća i ljeta, elemente drveta i vatre - faze ekspanzivnog rasta (jang), preko kasnog ljeta – elementa zemlje, ulazimo u jesenju i zimsku fazu. Iz ljeta, kroz kasno ljeto koje predstavlja energiju zemlje, ulazimo u doba jeseni – vrijeme berbe i sakupljanja - element metal.

Yang se u svojoj krajnosti pretvara u yin. Tako ljeto kroz jesen ide u svoju suprotnost - zimu. Kasno ljeto je mirno, rascvjetalo, središnje doba. Priroda se iz živih ljetnih boja mijenja u žute nijanse, zemljane tonove. Element zemlje upućuje na vlažnost, slatko, organ slezinu i želudac.

Korisni savjeti za uravnoteženu ishranu

Imuni sistem treba podržavati i jačati cijele godine, a naročito tokom jeseni, zime i ranog proljeća. Jačanje imuniteta je proces koji započinje u zdravom probavnom traktu. Zato se u periodu kasnog ljeta preporučuje jesti više kuhano, a smanjiti unos sirove hrane, naročito voća. Prednost treba dati slatkom okusu i glavičastom povrću i prosu. Preporučuje se smanjiti unos tekućine, piti toplije napitke, namirnice malo duže kuhati i malo povećati količinu ulja.

Jesen

Dolaskom jeseni zemljana energija kasnog ljeta prelazi u doba dominacije elementa metala, koji predstavlja um, organizaciju, red, stabilnost, ljuto, tugu, pluća, kožu i debelo crijevo – organe zadužene za disanje, varenje i eliminaciju.

Korisni savjeti za uravnoteženu ishranu

Kako dolazi hladnije vrijeme imamo potrebu za toplinom i kako se kroz jesen bližimo zimi prilagodimo i način kuhanja tako da nas jelo grije i jača.

Preporučuje se malo veća količina začina, ulja, korjenastog povrća (mrkvu, pastrnjak, luk, peršun, celer, repa) koji, osim što jačaju imuni sistem, pomažu i čišćenju probavnoga trakta. Zatim, više riže i soje, variva, naročito u kombinaciji sa bundevom.

Smanjujemo unos sirove hrane i zelenog, hranu duže kuhamo i dinstamo. Od začina koristimo kopar, majčinu dušicu, origano, ružmarin, cimet, komorač, karanfilić, anis, kim, bosiljak, kardamom.

Za bolju cirkulaciju tokom hladnijih dana preporučuje se lotos čaj za jačanje pluća i đumbir.

U kombinaciji namirnica koje jačaju imunitet, pravilnog načina kuhanja i dovoljno kretanja (pod uslovom da u ranijem periodu nismo iscrpljivali imuni sistem), prehlade i viroze u najhladnijem dobu godine ne bi trebalo da nam predstavljaju problem.

Predlažemo jedan od recepata iz kuharice Jesen - Jadranke Boban Pejić.

"Jesenski Užitak" / recept s bundevom ( 4-6 osoba)

Sastojci:

- 250 g tofua
- 2 šolje bundeve na kocke
- 250 g seitana
- maslinovo ulje
- tamari – sojin umak

Priprema:

Zagrijte rernu na 250 stepeni. Pomiješajte sve sastojke u zdjeli. Prelijte tamarijem i maslinovim uljem. Dobro sve promiješajte i stavite u posudu. Poklopite i pecite 40 minuta. 

 

Uživajte u bojama, mirisima i okusima najljepšeg i plodovima najbogatijeg godišnjeg doba - jeseni!

Vaša MakroVita