Spirulina

Spirulina Pacifika najbogatiji izvor beta karotena među cjelovitim namirnicama

Havajska spirulina je mnogo više od proteina

Beta karoten je antioksidans od vitalne važnosti. Brojna su istraživanja pokazala da je kod ljudi, čija je prehrana bogata beta karotenom, smanjen rizik oboljenja od raznih vrsta raka.

Na tržištu nalazimo mnogo sintetskih oblika beta karotena. Neki dodaci ovog antioksidansa, koji se predstavljaju kao prirodni, zapravo su sintetski. U prirodi se beta karoten javlja u dva oblika koje nazivamo CIS i TRANS dok su sintetski proizvodi uglavnom u obliku TRANS. U istraživanjima u kojima je beta karoten povezan sa smanjenjem oboljenja od raka, izvor beta karotena je prirodni. To je jedan od razloga zašto svjetske organizacije, kao što su National Cancer Institute te National Health Institute, preporučuju prirodni izvor beta karotena.

Mnoge namirnice sadrže beta karoten; tamnozeleno lisnato povrće, žuto i narančasto voće i povrće odlični su izvori. Na žalost, većina ljudi dobiva samo 25%?30% preporučene dnevne količine karotena potrebne za smanjenje rizika od nastanka raka) dok mnogi ljudi odbijaju napraviti radikalne promjene u prehrani.

Dovoljnu dnevnu količinu beta karotena možete iz hrane osigurati uzimanjem Spiruline, najbogatijeg izvora beta karotena među cjelovitim namirnicama. Za razliku od drugih beta karotenskih dodataka, Spirulina je prirodni dodatak prehrani koji sadrži beta karoten u obliku prirodnog kelata - bez masnoća koje bi mogle spriječiti apsorpciju i bez sintetskih sastojaka. Spirulina sjedinjuje sunčevu svjetlost s organizacijom izuzetnih pigmenata, koji je klasificiraju kao plavozelenu algu. Zeleno je klorofil, a plavo protein zvan fikocijanin (PC) kojeg ima jedino u Spirulini. Prisustvo PC-a u Spirulini nadopunjuje izuzetno veliki postotak proteina biljnog porijekla koji ta alga sadrži.

Spirulina treba puno svjetlosti, ali mora biti zaštićena od izgaranja osobito u plitkim uzgajalištima. Zamislite da ležite na vrućem tropskom suncu cijeli dan, 365 dana u godini. Sigurno bi vam bilo potrebno mnogo kreme za sunčanje!

Da bi se zaštitila, Spirulina sama proizvodi beta karoten - prirodnu zaštitu od sunca. Što je sunce jače, to joj je potrebno više kreme za sunčanje, odnosno proizvodi više beta karotena. Uzimanjem Spiruline zaštićujemo našu kožu ?iznutra? od štetnih učinaka sunca te na prirodan način stvaramo podlogu za zdravo tamnjenje.

Spirulina je mnogo više od proteina. Pri prvom pogledu na analitičku tablicu, moglo bi se zaključiti da je protein najznačajnije svojstvo Spiruline. Naime, Spirulina sadrži i do 60% bjelančevina sa svim esencijalnim amino kiselinama u lako probavljivom uzorku. Ali ako pogledamo dnevnu dozu od 2-3 grama na dan, čak i sa 60% Spirulina osigurava vrlo malo proteina kada se to usporedi s velikim količinama drugih namirnica koje ljudi jedu. Neka mjerenja prehrambenih potreba ukazuju na vrijednost veću od 50 grama dnevno. Da bi se ta postigla ta količina trebalo bi uzeti više od 150 tableta dnevno a zasigurno postoje lakši načini da tijelo osigura dovoljno bjelančevina.

Stručnjaci za zdravlje odredili su temeljne manjkove u zapadnjačkoj prehrani. Iako nas stalno opominju da svaki dan jedemo pet do sedam porcija voća i povrća, to čini manje od jedne osobe od svakih deset. Hrana koja raste na jarkom suncu, jednako kao i korijenasto povrće poput mrkve i slatkog krumpira daju nam sastojke neophodne za zdravo življenje.

Od najranije dobi većina roditelja govori svojoj djeci da jedu povrće. Sada nam vladine agencije govore da jedemo 5-7 porcija voća i povrća svako dana kako bismo se zaštitili od mnogih degenerativnih bolesti. Znanstvenici nam govore da taj tip prehrane osigurava namirnice bogate karotenima i drugim korisnim fitonutrijentima. Ovo ćemo pravilo jednostavnije zapamtiti tako da se sjetimo jesti 'boje prirode'. Karoteni daju hrani crvenu, narančastu i žutu boju i izuzetno su korisni antioksidansi. Spirulina sadrži klorofil (zeleno), beta karoten (narančasto), zeaxanthin (žuto) i phycocyanin ili fikocijanin (plavo). Ali ne trebate biti doktor kemije da biste razumjeli temelj dobre prehrane. Jedite svakodnevno boje prirode da biste ojačali svoje zdravlje. I zato se nasmiješite sljedeći put kada uzmete naranču, rajčicu, tikvu ili tabletu Spiruline! Činite nešto jako dobro za sebe!